Lista lungă de cărți TBR se scurtează luna aceasta

Salutaaaare oameni buni

A sosit și momentul mult așteptat de

Vara e cam plict

*I HAVE ABSOLUTELY NO IDEA HOW TO FUCKING START THIS POST…UGHHHHH!!!*

Ok, acum că mi-am luat și piatra asta de pe inimă, voi trece direct la subiect. În caz că nu ați reușit să descifrați titlul, deși mie mi se pare cam evident, vă anunț și în rândurile care urmează că m-am hotărât să fac un Read-a-Thon luna aceasta. Cred că ideea mi-a venit când am văzut câte cărți am pe lista de TBR pe care le-am cam lăsat la urmă dintr-un motiv sau altul, așa că acum e o idee destul de bună să le citesc. Și voi putea lucra și la Reading Challenge-ul pe care l-am început în ianuarie.

Pentru cei care vor să afle cum ar trebui să se desfășoare un Read-a-Thon, aveți această oportunitate de a afla câteva informații și tricks and tips, dar pe care eu nu cred că am să o urmez, pentru că sunt incapabilă să mă conformez tuturor regulilor.

Am uitat să menționez ce fel de Read-a-Thon voi face. Pentru cei care nu știu, sunt două tipuri de R-a-T: de 24 de ore (citești cât mai mult într-un interval de 24 de ore, iar apoi îți continui viața) și de mai multe zile / săptămâni. Eu voi face unul care va dura de luni, 4-07-2016 până duminică, 17-07-2016, urmând ca apoi să împărtășesc idei și alte lucruri care s-au petrecut în acest interval de timp. Tematica pe care mi-am propus-o este „Cărți pe care le poți citi într-o zi”. E un amestec între cele două tipuri de Read-a-Thon, dar fără să stau o zi întreagă să citesc cât mai multe cărți. În schimb, voi citi o carte pe zi și o voi și termina în aceași zi (din cauze necunoscute îmi e greu să termin o carte într-o zi, dar sper că așa mă voi motiva să duc o treabă la bun sfârșit). Lista de lecturi e mai jos, dar dacă termin cărțile înainte de ultima zi, voi mai adăuga și altele. De asemenea, cărțile sunt destul de subțiri (au între 150 și 350 de pagini) și sunt realtiv ușor de citit pentru a le putea termina în timpul pe care mi l-am propus. Dacă vreți să faceți și voi un Read-a-Thon, găsiți pe internet foarte multe idei, sau puteți să vi-l creați voi, așa cum am făcut și eu.


Listă de lecturi:

D. H. Lawrence – Fecioara și țiganul
Mary Shelley – Frankenstein
Hortensia Papadat Bengescu – Concert din muzică de Bach
Garabet Ibrăileanu – Adela
Stephen King – Dolores Claiborne
Claudia Golea – Planeta Tokyo ; Tokyo by Night
John Steinbeck – The Moon is Down
H. G. Wells – Omul invizibil ; Mașina timpului
Stanislaw Lem – Ciberiada
Charlotte Bronte – Un pension de domnișoare
Giulia Carcasi – Zodia îndrăgostiților
Anton Holban – Ioana ; O moarte care nu dovedește nimic ; Jocurile Daniei


 

Dacă ați ajuns aici, înseamnă că v-ați amintit de Poetry Friday.

Mda, am cam uitat că azi e vineri și că aveam altceva pe listă, dar am zis să sărbătoresc ambele evenimente în aceeași postare, sooo…mda… De asemenea, nu am avut timp să postezi miercuri TOP 5 (nu că i-ar păsa cuiva, dar mă rog) așa că îl voi face săptămâna viitoare.

Anyway…poezia săptămânii e un sonet scris de un aviator care a murit la 19 ani în aer, în lupta de la Lincolnshire în anul 1941. Am găsit poemul într-o carte pe care am citit-o când eram mai mică, The Man Without a Face, de Isabelle Holland. E o carte interesantă despre un copil, Charlie, care se împrietenește cu un bărbat mutilat, McLeod, dar prietenia dintre cei doi nu este văzută cu ochi buni de societate, mai ales că McLeod fusese acuzat că a profitat de unul dintre elevii săi, iar din această cauză el este nevoit să plece și să îl părăsească pe Charlie. Dacă nu aveți probleme cu subtextele homoerotice, atunci vă recomand cartea pentru că sunt câteva lecții pe care ar fi bine să le învățăm și noi, mai ales în secolul în care trăim.

High Flight

John Gillespie Magee

Oh! I have slipped the surly bonds of Earth
And danced the skies on laughter-silvered wings;
Sunward I’ve climbed, and joined the tumbling mirth
of sun-split clouds, — and done a hundred things
You have not dreamed of — wheeled and soared and swung
High in the sunlit silence. Hov’ring there,
I’ve chased the shouting wind along, and flung
My eager craft through footless halls of air….

Up, up the long, delirious, burning blue
I’ve topped the wind-swept heights with easy grace.
Where never lark, or even eagle flew —
And, while with silent, lifting mind I’ve trod
The high untrespassed sanctity of space,
– Put out my hand, and touched the face of God.

Lasă un răspuns

